מאסטרינג

מאסטרינג וההפקה המוזיקלית

מאסטרינג – מזה? איך עושים? אנחנו כאן!

עולם המוזיקה השתנה. וכך גם שיטות מאסטרינג וההפקה המוזיקלית.

לפני עשרות שנים, אם היית מוזיקאי, והיית רוצה להקליט אלבום … היית חייב להופיע בכל במה אפשרית, כולל ברים, פאבים ומועדוני לילה רק כדי שאולי איזה מפיק שעבר, חיפש או שמע בטעות התרשם ממך מספיק כדי אולי להחליט לאמץ אותך ולעזור לך להתפתח. כיום, המגמה בייצור מוזיקה עברה שינוי וכיום מספיק לך ליצור ולהקליט שיר פעם אחת לעלות אותו לרשת והופך מהר מאוד לדבר הבא.. אם אתה מספיק טוב יש סיכוי שהמפיק כבר ירדוף אחרייך.. למרות שזה לא כל כך קל, זה כל כך פשוט.

שלב 1: תהליך ההקלטה

מגיעים אל אולפן הקלטות, המילים כבר יופיעו לכם על מסך גדול מול העיניים עם מיקרופון קונדנסר (שטח) איכותי ומקצועי אשר יקלוט כל טון או כל קול מיוחד שתפיקו ממיתרי הקול שלכם. ההקלטה הראשונית נכנסת לתוכנת ההקלטה כקובץ נקי (FLAT) ללא אפקטים וללא עריכות. זה מציע שני יתרונות גדולים:
  1. היא מאפשרת למהנדסי סאונד לעצב את הקול שלכם ולהוסיף אפקטים ולהחסיר איפה שרק רוצים.
  2. היא מאפשרת להמיר בעתיד את קובץ השירה שלכם ולעבד אותו מחדש. עם שיטה חדשה זו, פירוש הדבר כי אדם אחד היה יכול להסתדר עכשיו לבד, מה שהיה דורש צוות שלם של מהנדסים ומוזיקאים.

שלב 2: את תהליך העריכה

עכשיו כי שתסיים להקליט שירים שלך, הגיע הזמן לנקות אותם מרעשים, נשימות מיותרות, השתעלויות ומרעשי גרון. בדרך כלל, עריכה מורכבת 5 משימות נפוצות:
  1. ניקוי רעשים
  2. עריכה ותיקון זיופים
  3. עריכת איקוולייזר קולי
  4. הוספת אפקטים (אקו, ריור וכו')
  5. קביעת סאונד רציף ללא עליות וירידות בקול. עם הפחתת רעש, תוריד את כל הקולות לפני, אחרי, ומה שביניהם לכל ערוץ שירה שהוקלט. משמעות הדבר היא הסרת: • קולות רקע • שריקת המגבר • צעדים • כיסא חורק • נשימות • מאוורר המחשבים • או סתם אוויר מת
  6. תיקון זיופים יוכל לסדר את השירה ואת הטון בו ערוץ השירה אמור להתחבר מבחינה הרמונית לפלייבק, ואפילו תוכל לתקן בריחות מסולם השירה באמצעות Auto-Tune או כל עזר דומה בו מהנדס הסאונד יודע להתעסק במהלך שלב העריכה. בדרך כלל זה נעשה שימוש על שירה, אבל זה גם עובד טוב על רוב כלי נגינה מלודיים. אז זה בערך מכסה את תהליך העריכה. עכשיו לשלב הבא …

שלב 3: תהליך איחוד ערוץ השירה וערוץ המוזיקה

המטרה הבאה היא להפוך את ערוץ השירה ואת ערוץ הפלייבק לערוץ אחד בו אתם תוכלו לשמוע גם את השיר וגם את הפלייבק הרמוניה מושלמת כאשר ערוץ השירה לא יהיה נספח לערוץ המוזיקה אלא יזרום יחד איתו בשילוב מושלם ובתיאום פנטסטי. אפקטים ועריכות נפוצות בערוצי שירה וסאונד בשלב האיחוד:
  1. איזון faders – אשר נעשה כך שאף מכשיר נשמע בקול רם מדי או רך ביחס לאחרות.
  2. פיצול תדרים – מאפשרת קביעת חלל ייחודי בספקטרום התדרים עבור כל צליל, כך שאף שני קולות לא יתחרו על אותם רצועת תדרים.
  3. דחיסת סאונד – אשר רמות את הטווח הדינמי של ערוץ השירה והסאונד יהיו בעוצמה נכונה וכל תו ישמע בדיוק בעוצמה ובנוכחות שאליו רוצים להגיע בשמיעה.
  4. Reverb – יוצרת מרחב 3 ממדים עבור הקול, מוסיף תחושה של עומק ו"מחמם" את הקול.
  5. אוטומציה – המאפשר לך לשנות את הגדרות בנקודות שונות של השיר, לתת הסאונד שלך תחושה של תנועה.
  6. לאחר שהשתמשת בכלים אלה כדי לעצב את הקטע שלך זה נשמע נהדר … זהו הזמן לעבור לשלב האחרון …

שלב 4: תהליך מאסטרינג

לפני שהשיר שלך מוכן.. צריך לייצא קובץ Stereo סאונד אחיד ונכון, שנוכל לשמור ולשמוע בכל מערכת, מקום ואזור והשיר יהיה מספיק נפוח ואיכותי. טכניקות מאסטרינג שונות משמשות לשים את הליטוש הסופי השיר שלך … מה עושה טכנאי הסאונד בזמן תהליך מאסטרינג:
  1. מקסום קולני- דרך דחיסה נוספת והגבלת הDB (דציבל הווליום), כך שרמת האות הממוצעת לאורך השיר היא גבוהה ככל האפשר, מבלי להקריב יותר מדי דינמיקה ופגיעה בהרמוניות השיר.
  2. איזון תדרים- דרך EQ נוספת.
  3. הרחבת STEREO – עם תוסף מיוחד שנועד להוסיף חוש נוסף של "רוחב" אל התדרים הגבוהים יותר בשיר שלך. וכאשר הכל נשמע מושלם, השיר שלך מומר לקובץ wav mp3 כאשר הכי נכון וטוב להמיר בקובץ WAV אבל לאחרונה מעדיפים לשמור על קבצים אחרים רק בשביל לחסוך מקום במחשב, בדיסק או כונן חיצוני וחבל.. עשה זאת בעצמך או פנה לאיש מקצוע? אם לנסח זאת בפשטות, מאסטרינג זה דבר קשה . ואם אתה לא יודע מה אתה עושה, אתה יכול בקלות להפוך את המצב לרע, ואפילו גרוע. זו הסיבה שזה מקובל שגם אנשים שמקליטים באולפנים ביתיים או דרך אולפן שאין שם "מהנדס מאסטרינג", אינם יכולים ומבינים איך לעשות את זה בעצמם. אנחנו ב"יקיר כהן הפקות" מתמחים בעריכת סאונד ובסידור מאסטרינג לכל ז'אנר ושיר.

חשוב שתדעו:

מהנדסי מאסטרינג טובים עולים כסף, אשר לא לכולם יש, חשוב לא להתפשר על מאסטרינג כי הוא אחראי על התוצר הסופי של השיר שלכם. אז השאלה היא …

האם מאסטרינג תמיד הכרחי?

לפני עשרות שנים, כאשר כל ההקלטות באולפן היו חייבים לעבור מאסטרינג אצל מומחים. היום לעומת זאת … עכשיו שרבים מאולפני ההקלטות חובבנים יש עלייה לביקוש וקושי במציאת אולפן הקלטות בירושלים או אולפן הקלטות במודיעין  או אולפן הקלטות ברחובות בכל מקום אחר שיודע לעשות מאסטרינג… אולפני בית לעתים קרובות יעשו מאסטרינג משלהם, או לדלג על זה .וזה בסדר, כל עוד אתם בעניין של הקלטה באולפן חובבני. אם כל מה שאתה צריך לעשות זה לחלוק את המוסיקה שלך עם בני משפחה וחברים, אז למי אכפת? אם הגעתם לכאן סימן שאתם מחפשים אולפן הקלטות בירושלים מקצועי ואיכותי. • אם אתה רוצה להקליט את המוסיקה בצורה מקצועית, או … • אם אתה פשוט רוצה שהשיר שלך להישמע טוב כמו שזה יכול וצריך… אז מאסטרינג הוא בגדר חובה.

מה הלאה?

אתם מוזמנים ליצור אתנו קשר ולקבל הצעה משתלמת במיוחד. כמובן שגם נשמח לתת לכם שירות מקצועי ללא תשלום, אם יש לכם כל שאלה בנושא הקלטות, שירים, משהו שכתבתם ואתם לא בטוחים אם הוא "להיט" או לא, אנחנו נשמח לשבת איתכם בפגישה לא מחייבת ולשמוע – וכמובן לתת לכם טיפים ורעיונות איך אפשר למנף ולמקסם את השיר שלכם גם אם הוא לא מספיק מלוטש. ניתן גם למכור שירים לזמרים מוכרים. בהצלחה! צוות "יקיר כהן הפקות"

אולי יעניין אותך גם:

השכרת תאורה למסיבות

השכרת תאורה למסיבות בירושלים

השכרת תאורה למסיבות בירושלים – עושים מסיבה בירושלים באולם, בשטח, במועדון ומחפשים השכרת תאורה למסיבות בירושלים? חבילת תאורה משתלמת וטובה? אנחנו נשמח לספק לכם את

קרא עוד »
המלצות Dj's

המלצות Dj's

המלצות Dj's – בואו לראות איזה קריין הוא המומלץ ביותר בקרב הdj's הישראליים. קריינות לסט – התקליטן והקריין המומלץ ביותר בישראל! המלצות Dj's המלצות Dj's

קרא עוד »

יקיר כהן – תקליטן דתי, DJ  לציבור הדתי, המתחזקים וחוזרים בתשובה.

ההתמחות שלי: חתונות ואירועים בעלי אופי דתי. כגון בראסלב (ברסלב), חבד, דתי לאומי, מתחזקים, חוזרים בתשובה, חרדים, וקהל מגוון (לא הומוגני).

ההבחנה שלי: לדעת ולקרוא את הקהל בצורה הטובה ביותר, תוך כדי שימור על קו קדוש, ללא מילים ושירים שלא הייתם רוצים לשמוע ביום השמחה שלכם.

המוסיקה שאני מנגן: מוזיקה מגוונת, מעניינת מחוץ לקופסא. גרסאות רמיקס ורעיונות ייחודיים ומיוחדים אותם אני יוצר באולפני ההקלטה שברשותי.

סוגי המוזיקה שאני מנגן: כל הסגנונות. ע"פ קריאת קהל בהתחשבות מלאה לגבי הגבלת בעלי השמחה – אצלי אף אירוע לא נשמע אותו דבר, בדיוק כפי שהרכב האורחים שלכם משתנה.

הציוד שברשותי: החדש, המשוכלל והטוב ביותר בשוק! מפורט עד רמת הכבל בחוזה העבודה שלנו יחד. עם למעלה מ3 גיבויים שונים.

שתפו את החברים!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב print
שיתוף ב email