אולפן הקלטות מחירים – כמה אתם מחפשים את האולפן הזול ובסוף מגלים שהוא היקר…

כאן נסביר  לכם קצת יותר גם למי שלא הכי מבין…

אחת השאלות הנפוצות שלכם היא לא "עד כמה אתם מקצועיים באולפן?" "האם אוכל להוציא את הזמר שבי?"

"אלא אנחנו מבררים על אולפן הקלטות מחירים" והולכים על הכי זול… כאן נעשה לכם סדר.

 

אולפן הקלטות מחירים והבדלים – המדריך המלא לאולפן מקצועי

מיומנו של טכנאי סאונד

רוב האנשים מכירים את המושג אולפן הקלטות אך בשפה המקצועית המושג הנכון הוא, אולפן הקלטה.

איך תהפכו את השיר שלכם למקצועי ואיכותי?

 

כשמגיעים אליי לקוחות הדבר הראשון שאני עושה זה להתאים את המיקרופון הנכון עבורם

היום קיימים מגוון מיקרופונים וניתן למצוא אותם בהרבה אולפני הקלטה ביתיים.

אלו מיקרופונים עם ווקאליות די טובה ובעלות סבירה של כמה מאות שקלים.

למי שרוצה להקליט שיר בבית, בימים אלה, ניתן לקנות מיקרופונים עם ווקאלית טובה במחיר סביר, תמורת כמה מאות שקלים.

חמשת הגורמים העיקריים לשיר שהסאונד שלו נשמע לא טוב:

  1. חוסר ב"פופר"
  2. בולם זעזועים ומגן רוח.
  3. אפקט לא נכון
  4. נשימות וניקוי סאונד לא מדוייקים
  5. אקוסטיקת חדר 

עכשיו בואו ננסה להבין מה כל אומר אומר

מזה פופר?

קיים דבר מוזר בקול שלנו, כאשר אנו מבטאים את האותיות "P" ו "B" זה נשמע כמו פיצוץ חזק של אוויר המסולק מהפה.

בדיבור נורמלי, אנו אפילו לא שמים לב לזה.

אך באולפן הקלטה, תקיעות האוויר אלו עלולות להכות בסרעפת של המיקרופון ואז זה נשמע כמו "פיצוץ".

כדי להבין זאת טוב יותר, נסו את התרגיל הבא:

מניחים את היד מול הפנים ואומרים את המשפט הבא:

"פיטר פייפר נתן נשיקה של פלפלים כבושים."

הצלחתם להרגיש את האוויר מכה את ידך? זהו פצפוץ.

פופר מיועד בעצם להנחית את העצמה של הברות מסוימות ולשמור על מיקרופון נקי וכך, התקיעות לא יכו את סרעפת המיקרופון ישירות, אלא יעצרו בחוסם האוויר.

בולם זעזועים ומגן רוח

על מנת למנוע רעשים לא רצויים והפרעות שעלולות להיגרם כתוצאה מתזזיתיות של האוויר, חשוב מאוד לדאוג שמגן הזעזועים שעליו ממוקם המיקרופון יהיה תקין ויציב.

דבר נוסף הוא, מגני רוח, כשמם כן הם, אלו החוטים הנמצאים מסביב לבולם הזעזועים ויחד הם עושים עבודה נפלאה, כאשר הם תקינים ואיכותיים.

 

אפקט לא נכון

כידוע מיקרופון מגיע בסאונד נמוך יחסית ומצריך התערבות של פרייאמפ שהוא מגבר סאונד ומחמם קול חיצוני, ככל ש"הגיין" (- מזה? פירושו – העוצמה של גובה המיקרופון)

של ה"פרייאמפ" גבוה וחזק יותר כך גם ההשפעה שלו.

עם מכשירים מסוימים, כגון גיטרה אקוסטית, זה יכול לשמש ככלי שימושי "הוספת חום" לסאונד.

בשירה עם זאת, זה קצת בעייתי כאשר זמרים מנוסים נוטים להשתמש בו בלי כוונה ובחוסר רגישות וידע.

 

נשימות וניקוי סאונד לא נכון

אין בעיה בתור בנאדם אנושי לנשום זה מצוין ואפילו מומלץ, אך כזמר אתה חייב לדעת מתי לנשום.

כאשר אתה נושם לא נכון הקול שלך יוצא לא טוב וכך גם רצף השירה שלך.

אם איש סאונד לא יודע לקרוא גרף שירה ולנקות את הסאונד מבלי לאבד אותיות והברות, ניתן להבין את המשמעות שהשירה תשתבש גם.

זמרים רבים נוהגים להקיש רגליהם במהלך השירה, תנודות אלו מגיעות ישירות לקליטת המיקרופון, ונכנסות אל ההקלטה.

לכן, חשוב לרפד את אולפן ההקלטות בחלקו התחתון בשטיח כדי ליצור עוד ספיגה אקוסטית ומניעת הסאונד של הקשת הרגליים במהלך השירה "כדי לשמור על קצב".

 

אקוסטיקת חדר

חדר מחזיר המון פידבקים והחזרי קול, בלי טיפול נאה ונכון לבעיית אקוסטיקה באולפן הקלטה, סביר להניח שרוב העריכה על הקול שלך תהיה לקויה ולא נעימה.

שמעת על "קרטוני ביצים" על הקירות כדי ליצור אקוסטיקה מתאימה?

כל הכבוד! אך האם גם שמעת על שריפה בחדר ההקלטות שלך כתוצאה מחסכון ?

קרטוני ביצים – דליק! לא מקצועי! לא יעיל כמו ספוגים.

אולפן הקלטות מחירים נוחים וטובים יכולים להיות בסוף היקרים…  וזו רק ההתחלה..

 

טכניקת מיקרופון

קיימות מספר טכניקות בהן ניתן להשתמש במיקרופון במהלך השירה בכדי לקבל תוצר נכון ומיוחד.

זמרים עם ניסיון מועט נוטים לעשות תנועות ראש לא נכונות כמו, הסתה של הפה ממיקומו של המיקרופון, אשר יכול להרוס את ההקלטה של ביצועים מעולים.

זמרים מקצועיים מצד שני, עושים תנועות מכוונות, התרחקות מהמיקרופון והתקרבות כי לשפר משמעותית את הצליל הכולל, שינויי תווי פנים, חיוך, הרמת הסנטר והורדתו על מנת לקבל גוון קול מעניין ושונה.

הימנעות נפץ רשרוש- על ידי התאמת הזווית והמרחק של זמר מהמיקרופון, ניתן להימנע כמעט מכל פיצוץ, חרחור או רשרוש שיכול להיכנס להקלטה אפילו בלי להשתמש במסנן פופ –(פופר)

שימוש תכליתי של "התקרבות למיקרופון" על ידי התקרבות למיקרופון במהלך משפטים רכים ושקטים, זמר יכול להוסיף תחושה יפה של אינטימיות ותשוקה לטון שלו.

שליטה בצלילי נשימה- על ידי סיבוב הראש לצד עם כל נשימה, נמנע הזמר מלהכניס להקלטה קול נשימה מביכה.

זמרים טובים באמת מסוגלים לדעת מתי לנשום בכוונה לתוך המיקרופון כדי לעשות ליצור שירה נכונה ואותנטית יותר.

שיפור טכניקת מיקרופון- האמת היא שלא כל זמר ניחן בטכניקת מיקרופון ממש טובה. אני למדתי שניתן לעשות הכל גם ללא טכניקות מיקרופון ולתקן את הכל על ידי עריכה.

 

אז למה בעצם אנו נותנים את הטיפים האלה אם אפשר הכל לתקן בעריכה?

ב"יקיר כהן הפקות" אנו מאמינים שמוזיקאי בנשמה יוכל להתנהג כמו מקצוען אמיתי ולדעת גם איך להתנהג ולהיות זמר אמיתי מבלי להשתמש תמיד באפקטים אולפניים ובעזרי עריכה.

 

הקלטה באמצעות אפקטים חיצוניים במהלך ההקלטה

רוב הזמרים ועורכי הסאונד מעדיפים תמיד לערוך ולהוסיף אפקטים אחרי ההקלטה,

ואילו יש מעטים שאוהבים להוסיף אותם מההתחלה בשימוש באפקטים חיצוניים שמכניסים את האפקט גם להקלטה.

ובהסבר עמוק יותר:

זמרים אוהבים לשמוע את עצמם שהם מקליטים ישר כמו זמרים,

באולפן הקלטות מקצועי תמיד יתנו לזמר לשמוע אותו "FLAT" (ללא עריכה) בדיוק כמו שהוא נשמע

וזה בגלל שברגע שאתה שומע תוצר לא מדוייק קל לך הרבה יותר להבין ולתקן אותו לשלמות.

מאשר לנסות לתקן שירה מתוקנת.

 

מדוע? מה הסיבה?

זמרים רבים מאמינים כי הוספת reverb (- שהוא שם של אפקט שעושה כמו הד/ליווי לקול כמו בחדר אמבטיה לצורך העניין)

קטן יכול לעזור להם להוציא מהם את המקסימום ולתת להם את התחושה של הזמר בזמן השירה בלייב.

אבל במציאות, רובם פשוט אוהבים את זה כי זה גורם להם להישמע טוב יותר.

וזה טוב, כי כפי שאנו כבר יודעים זמר או זמרת שבטוחים בעצמם, תמיד נשמעים טוב יותר מזמר ללא ביטחון.

החיסרון הוא, על ידי הוספת reverb, (או כל  אפקט לצורך העניין),

זמרים לא יכולים לעשות את הביצוע שלהם טוב יותר ממה שהם באמת מסוגלים כי האפקט מוציא את המקסימום מהמקסימום.

לעיתים הדבר גורם לזמר לוותר מראש על תוצר מקורי מושלם.

אם זמר היה משקיע על סלסול או עלייה 100% בהקלטה רגילה ללא אפקט חיצוני, ברגע שהוא משתמש באפקט חיצוני הוא משקיע רק 70%,

כי הוא שומע את עצמו 160% ממה שהיה מסוגל בכללי לתת מעצמו.

השפעה חיצונית תגרום לזמר להשקיע פחות בביצוע המקורי והפשוט שלו ולהסתמך על אפקטים חיצוניים משפרי קול וסאונד.

לכן, זמרים טובים שיש להם את היכולת לשמוע את הבעיות הללו ולשיר בהתאם, יכולים לשפר את ההקלטה שלהם. זמרים פחות מיומנים, לא ישמעו את הבעיות הללו בכל מקרה.

טכנאי סאונד הוא האיש אותו אתם צריכים כשאתם מתכוונים להקליט שיר,

כמעט כל אחד יכול לשפר משמעותית את הצליל שלו בעזרת טכנולוגיה ממחושבת הקיימת באולפן הקלטה יחד עם מקצועיותו של איש הסאונד תוכלו להגיע לתוצאה הרצויה של שיר ברמה גבוהה.

אהבתם? נשמח לשמוע את דעתכם!

אז אחרי שהבנתם ועדיין מעניין אתכם אולפן הקלטות מחירים נוחים וטובים – תבדקו שאתם הולכים לכאלו שבאמת יודעים לעבוד ולספק את הסחורה!

אתם מוזמנים להצטרף לערוץ יוטיוב שלי ולהנות מעוד קטעים מלמדים, ומצחיקים, אנו נמצאים גם בפסייבוק ובאינסטגרם. מצפים לראותכם!

"יקיר כהן הפקות" – תקליטן לחתונה ומפיק מוזיקלי לאנשים מיוחדים שחושבים מחוץ לקופסא.

מקווים הצלחנו להסביר ולהעביר לכם על אולפן הקלטות מחירים והבדלים – כמובן שזה עוד על קצה המזלג 😉

שלחו הודעה ונחזור ממש מהר :)

למשרד - 058-7-555-456

Not readable? Change text. captcha txt